Destacat|

Carnaval 2012 // Transport escolar // Plens municipals // Resum any 2011 // Inauguració Mas Bertran // Actes de la Marató de TV3

| www.elmartinet.cat

El Baròmetre dóna força a la premsa comarcal i local

Segons les dades d’audiència i de perfil de lector del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura de FUNDAC, la premsa comarcal i local catalana manté una fortalesa envejable, i resisteix bé els embats de les noves tecnologies de la comunicació i la proliferació de gratuïts.

Audiència conjunta de la Premsa Comarcal : 838.000 lectors. Líders d’audiència per davant de El Periódico i La Vanguardia.

Líders en 29 de les 41 comarques catalanes. La premsa comarcal només deixa de ser líder a l’àrea metropolitana barcelonina, és a dir a les comarques del Barcelonès, Vallès Occidental, Baix Llobregat i Maresme. Bàsicament, és clar, per l’escassa existència de capçaleres locals en català i de pagament.

Posició preeminent en audiència en 30 de les 41 comarques de Catalunya.

La majoria de lectors de la premsa comarcal i local estan situats en una franja d’edat d’entre 25 fins als 44 anys.

El Baròmetre destaca, a més, d’entre els lectors de la premsa comarcal la seva estabilitat econòmica, més la seva capacitat de consum.

L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal, que té entre els seus associats pràcticament totes les capçaleres locals i comarcals escrites en català i de pagament, agrupa 60 capçaleres a la demarcació de Barcelona, 33 capçaleres a la demarcació de Tarragona, 21 a Lleida i 16 a Girona.

(Extret de Món Editorial número 108 de l’1 de febrer del 2008 de la Premsa Comarcal)

 

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca