El CNL Alt Penedès-garraf obre les inscripcions per fer cursos de català
Les classes del segon quadrimestre del curs començaran el dia 18 de febrer A partir del març, també s’iniciarà una nova etapa del programa de voluntariat lingüístic
Cursos presencials i a distància
Els cursos de català per a adults ofereixen diferents modalitats d’aprenentatge. D’una banda, les persones que no entenen la llengua (habitualment perquè acaben d’arribar a Catalunya) troben els cursos d’iniciació al català oral. A partir d’aquí, l’alumnat pot accedir a cursos orientats a la llengua parlada: són els nivells bàsics i elemental. Finalment, hi ha els nivells orientats a la llengua escrita: els intermedis i els de suficiència. Aquests últims es poden seguir en la modalitat presencial o bé a distància.
Els cursos que imparteix el CNL estan homologats amb les titulacions que expedeix la Secretaria de Política Lingüística. Així doncs, la prova final dels cursos bàsics, elementals, intermedis o de suficiència permet obtenir un títol oficial, que equival als nivells A, B o C de català.
Programa Voluntaris per la llengua
El programa Voluntaris per la llengua està orientat als alumnes dels cursos bàsics o a altres persones que vulguin practicar la llengua parlada -o els calgui reforçar l’expressió oral- amb la col·laboració d’alumnes d’altres cursos o d’altres persones voluntàries que els ajuden a parlar i a expressar-se en català compartint una hora a la setmana fora de l’aula durant un mínim de deu setmanes. Aquest programa es tornarà a iniciar a partir del mes de març.
El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l'any 1989 com a òrgan territorial d'aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, 80 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. A través d'una xarxa de 22 centres de normalització lingüística estesa per tot el territori, amb més de 130 punts d'atenció i més de 400 professionals especialitzats, el Consorci desenvolupa estratègies i accions per garantir l'extensió territorial del coneixement i l'ús de la llengua catalana.
Vilafranca del Penedès
21 de gener de 2008
CNL Alt Penedès-Garraf
Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de la Font, 39 – Tel. 93 892 03 58
Matins de 10 a 2
Més informació: www.cpnl.org
El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca