AGRUPACIÓ LOCAL SOCIALISTA
CiU continua mentint amb els impostos
L’alcalde continua mentint quan diu que els impostos que fixa el govern de Sant Martí no s’apugen més de l’IPC. Els veïns ho podeu comprovar agafant els rebuts municipals del 2006, 2007, 2008 i els ja pagats del 2009. I el passat Ple del 30 de juliol, CiU va aprovar apujar la Llar d’infants i l’escola esportiva municipal tot i que l’IPC actualment és negatiu.
Contractant “a dit” i pagant amb els diners de tots
El govern de l’Ajuntament ha contractat un arquitecte “a dit” per 1.160€ per fer d’assessor en el seguiment de les obres de l’església. Per què es gasten aquests diners per una obra que executa la Generalitat a través de l’Incasòl i que ja té la seva pròpia direcció tècnica? Per què es gasten aquests diners si l’Ajuntament ja té dos arquitectes contractats per fer l’assessorament tècnic a l’Ajuntament? Vés per on, aquest arquitecte és un actiu col·laborador polític de l’equip de govern i exregidor de CiU en la passada legislatura.
Amb aquest govern i aquest alcalde, ni poble familiar, ni poble per conviure
A mesura que avança la legislatura són cada vegada més els martinencs i martinenques que s’adonen de la prepotència i la capacitat de tergiversar del nostre alcalde. Unes actituds adornades amb el suport de cinc regidors i de dos partits: CDC i UDC (CiU). Unes actituds que es basen a fer passar “pel tub” qui s’atreveixi a discrepar o expressar opinions diferents a les del govern municipal.
Després de la utilització descarada de les subvencions a entitats, ara han apujat el llistó de l’amenaça. Per primera vegada al poble, els regidors de CiU han posat un expedient sancionador totalment injustificat contra una entitat de Sant Martí. Aquesta és la política del govern de CiU, que espera que d’aquesta manera la gent no s’atreveixi a aixecar la veu. Davant d’això, cal que tots els martinencs i martinenques defensem amb força allò que ens sembla just. Només de forma col·lectiva podem defensar una democràcia plenament plural al nostre poble.
La prohibició de l’equip de govern de CiU als joves de l’Ateneu d’organitzar una cercavila per la festa major és una vergonya. Aquest és el segon acte consecutiu que es prohibeix a aquest col·lectiu (recordem que el govern de Carbó també va prohibir la celebració d’unes jornades dedicades a l’ecodiversitat). I no hi ha altre motiu que el que verbalitza el mateix alcalde afirmant que fins que aquest joves no s’avinguin a mantenir una “nova” relació amb l’equip de govern de CiU, les coses aniran així. Déu n’hi do quin poble familiar!
Però no només van “a sac” contra algunes entitats. Un exemple més és la querella que el govern encapçalat per Ramon Carbó ha posat (pagada amb els diners de tots) contra una veïna del municipi (fet que passa també per primera vegada a Sant Martí) només perquè la seva família va expressar en un article d’opinió la seva posició davant l’actitud del govern municipal en un tema que l’afectava directament. És lícit que un govern municipal es defensi dels recursos i contenciosos interposats contra els acords municipals. El que no és de rebut és utilitzar els diners de tots els martinencs per abonar l’estratègia de pressió de CiU a Sant Martí. És una vergonya i una manca de sensibilitat cap als ciutadans i el seu dret a expressar-se lliurement.
Demanem que algú posi seny i responsabilitat a CiU i que es retiri tant la querella contra la Sra. Bargalló com l’expedient contra l’Ateneu.
El respecte es guanya amb la manera de fer. No s’imposa ni amb expedients ni amb querelles pagades amb els diners dels martinencs.
Escolta les gravacions dels plens municipals a http://stmartis.socialistes.cat
Comprovaràs la necessitat de continuar treballant per una altra manera de fer al govern del nostre Ajuntament.
< Portada
|