Destacat|

Carnaval 2012 // Transport escolar // Plens municipals // Resum any 2011 // Inauguració Mas Bertran // Actes de la Marató de TV3

| www.elmartinet.cat

Consell Comarcal de l'Alt Penedès

Presentació d’El llibre de les catànies i les coques de Vilafranca
El llibre de les catànies i les coques de Vilafranca. Postres i llepolies del Penedès, del qual són autors l’historiador Joan Solé Bordes i el restaurador Joan Cercó Rimbau, es presentà el dijous 17 de setembre, a les 8 del vespre, a la sala d'actes del Consell Comarcal de l'Alt Penedès. L’estudi de Joan Solé Bordes i Joan Cercó demostra que ni les catànies ni el seu nom no tenen res d’italianes i que es tracta d’una creació genuïnament i directament relacionada amb la família Trens, una nissaga vilafranquina que s’inicia al segle XVIII i que arriba fins als nostres dies.
El pròleg del llibre està escrit pel prestigiós estudiós i escriptor gastronòmic Jaume Fàbrega. A més de parlar sobre les catànies, el llibre parla de les coques de recapte o enramades, les coques fines de Vilafranca, els borregos vilanovins, els bufats vendrellencs, els esclopets sitgetans, els noiets sadurninencs, els carquinyolis de Sant Quintí de Mediona i de Torrelles de Foix, les garlandes del Penedès i altres delícies de les quals es conserven referències històriques i populars. També s’acompanya de nombroses il×lustracions i receptes.
El llibre de les catànies i les coques de Vilafranca. Postres i llepolies del Penedès ha estat editat per l’editorial vallenca Cossetània amb el suport del Consell Comarcal de l’Alt Penedès i la Diputació de Barcelona. Aquest és el primer resultat d’un llarg treball de recerca de dades que els autors fa anys que porten a terme i sobre el que Joan Solé i Joan Cercó estan preparant altres treballs, de forma que aquest és el primer volum d’una sèrie sota la denominació La gastronomia del Penedès i els seus documents.

Representants dels grups del Consell Comarcal presenten les al×legacions al Pla Territorial Metropolità de Barcelona
El passat 29 de juliol es va celebrar una reunió entre Josep M. Carrera, director de planejament de l’Institut d’Estudis Territorials del Departament de Política Territorial  i Obres Públiques de la Generalitat, i representants de cadascun dels grups comarcals: Jordi Girona (PSC), Francesc Olivella (CiU), Jesús Salius (ERC), Diego Díez de los Ríos (ICV) i Lluís Caldentey (PP). La finalitat de la reunió era traslladar al coordinador del Pla Director les al×legacions del Consell Comarcal de l’Alt Penedès al projecte de Pla Territorial Metropolità de Barcelona, aprovat inicialment pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, que comprèn el territori de les comarques de l’Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. Les al×legacions del Consell Comarcal de l’Alt Penedès han estat acordades per unanimitat de tots els grups polítics i s’han presentat dins el període d’informació pública i institucional. L’objectiu d’aquestes al×legacions és que el projecte definitiu del Pla Territorial Metropolità de Barcelona s’ajusti plenament als continguts del Pla Director Territorial de l’Alt Penedès. Les al×legacions demanen també que el Pla Territorial Metropolità respecti l’àmbit funcional de planificació territorial del Penedès i tingui present les directrius de la Carta del Paisatge de l’Alt Penedès i el Mapa de Sòls de la DO Penedès.

La Borsa d’Habitatge de Lloguer ha facilitat casa a 200 joves


Durant el primer semestre de 2009, la Borsa Comarcal d’Habitatge de Lloguer ha aconseguit que se signin més de 40 nous contractes, amb una renda mitjana al voltant dels 400 euros. Després de 4 anys de funcionament, més de 200 joves de l’Alt Penedès han aconseguit viure de lloguer en més de 120 habitatges, i més de 3.300 persones han rebut assessorament gratuït. Actualment, la Borsa té a disposició dels joves més de 30 habitatges de lloguer distribuïts per diferents municipis de l’Alt Penedès. La Borsa Comarcal d’Habitatge de Lloguer és un servei que ofereix el Servei de Joventut del Consell Comarcal, en col×laboració amb la majoria d’ajuntaments de la comarca, els  joves i els propietaris d’habitatges de lloguer. La finalitat és facilitar l'accés a l'habitatge als joves de la comarca i, paral×lelament, facilitar als propietaris lloguers segurs. Les persones que es vulguin informar poden consultar l’apartat d’Habitatge del portal web del Servei de Joventut del Consell Comarcal de l’Alt Penedès (www.dinamo.cat), o bé telefònicament o en persona al Servei de Joventut del Consell Comarcal (Tel. 93 890 00 00 ext. 2).

 

< Portada

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca