SARROCA NOVA RECUPERA LA TROBADA DE CORALS

Coral Sarroca Nova de Sant Martí Sarroca

Coral l’Albada Can Pahissa de Vilanova i la Geltrú

Coral Foix de Torrelles de Foix

Homenatjades pels seus 25 anys a la coral

Els alumnes de l’escola de música de Sant Martí
La Coral Sarroca Nova del nostre municipi ha tornat a organitzar la tradicional Trobada de Corals, una festa que en els darrers anys s’havia perdut. Aquesta festa del cant celebrada a El Centre el dissabte 29 de maig va comptar amb la participació de la coral L’Albada Can Pahissa de Vilanova i la Geltrú, dirigida per Ma Goretti Pascual; Coral Foix de Torrelles de Foix, dirigida per Margarita Dolç, i l’amfitriona Sarroca Nova, dirigida per Jordi González. També va comptar amb l’actuació extraordinària dels alumnes de l’Escola de música de Sant Martí Sarroca.
Ocuparen la llotja presidencial el president de la Federació de Cors de Clavé, Josep Cruells, i senyora, i la consellera de la mateixa federació, Montserrat Tizon, un representant d’El Centre i l’alcalde Ramon Carbó i senyora.
L’acte va ser força lluït, tant per la presència de públic, que va ser satisfactòriament superior a altres ocasions, com la diversificada interpretació dels cants de les diferents corals, així com per la simpàtica actuació musical dels alumnes de l’escola de música que van poder mostrar el seu progrés.
La vetllada també va tenir el seu moment entranyable en homenatjar tres dones coralistes per fer 25 anys de pertinença a la Coral Sarroca Nova: Angelina Sogas Casulleras, Ma Rosa Casas Figueras i Ma Pilar Rovira Solé, que van rebre un diploma
i una medalla de la Federació que acreditava l’efemèride i com a record de l’homenatge.
Un altre moment emotiu de la tarda va ser el record pels cantaires que han mort últimament i que la presidenta de la Coral Sarroca Nova, Mariana, com a símbol de record, va dedicar un poema a una de les cantants desaparegudes, i que reproduïm al marge.
Per part dels alumnes de l’Escola de Música varen actuar al piano Mar Cervera, Lídia Colet, Guillem Mateu i Joana Escardó, dirigits per la professora Ma Àngels Ferré.
El secretari, Josep Sivill, va ser el conductor de protocol de l’acte i la presidenta, Mariana, va fer un especial agraïment als membres de la junta de la coral per la seva implicació en l’organització de la trobada, així com a altres membres col·laboradors en tasques auxiliars, ja que sense uns i altres no seria possible organitzar una festa tan lluïda.
Homenatge a Rosalia RAFECAS
Pregària
Dio del cielo, Signore delle cime!
Vós heu cridat i parat el rellotge de la vida de la nostra amiga Rosalia
i ella ha pujat a la teva muntanya.
Ma ti preghiamo, per ella;
Que tinguis present la seva fe, el seu sofriment;
que el seu cor no era ambició, ni els seus ulls altius,
acceptava la seva vida amb simplicitat i amor.
Es va entregar a la seva família amb generositat.
Ells eren la seva vida, la seva gran il·lusió,
el tresor més valuós, que la feien feliç i plena d’alegria.
Dóna-li l’eterna benaurança.
Ma ti preghiamo, pels seus fills;
que han quedat en orfandat del seu amor i les seves vivències...
que tan sols el cor de la mare pot omplir.
Dóna a ells i a tota la seva família i amics
el consol de la seva estada al Paradís.
Ma ti preghiamo, per nosaltres, els seus amics;
Som humans i la trobem a faltar:
el seu compromís amb la nostra Coral,
que hem estat tants anys de convivència,
que necessitem la teva ajuda i consol.
Ma ti preghiamo, ara que s’ha apagat la seva veu;
com li agradava, cantar-te “la barca”.
“Senyor, em mireu amb dolcesa;
somrient, m’adreceu la paraula,
a la sorra he deixat rems i barca,
junt a vos cercaré un altre mar!”
i els seu destí a les vostres mans.
També Ma ti preghiamo, per tots els qui aquí som presents avui;
que ens donis temps, per estimar.
< Portada |