Destacat|

Any sabàtic dels CK // 25 anys de truc // Neix el club vòlei Sant Martí // Les subvencions a entitats // Festa restauració església // Reserva verda de Ramon Grau // Sarroca Ràdio ja sona // Festa de la Gent Gran...

| www.elmartinet.cat

Secció Local d'Esquerra Republicana de Catalunya

Un adéu a la francesa

Aquest últim mes hem tingut un altre episodi  de males formes i una pèssima gestió municipal amb l’afegit d’una renúncia al càrrec per part de la senyora Natàlia Vilella.  Lluny d’allò que alguns consideren elegant, nosaltres creiem que quan algú ostenta un càrrec públic i decideix pels motius que creu convenients  i pertinents abandonar el seu càrrec, no ho ha de fer  per la porta del darrera , sinó donar la cara allà on li correspon, en aquest cas en el ple. Trobem doncs, poc adient, donades les circumstàncies i el lloc que ocupava la regidora i membre de l’equip de govern del nostre ajuntament, enviar un burofax on argumenta que plega per motius personals i de salut(personalment hi ha molta gent que es posaria malalta quan cap de les iniciatives que com a membre d’un equip de govern  no es tenen en compte, i estigués obligat a aixecar la mà encara que pensi el contrari). Ens sap greu la seva tirada de tovallola i el seu adéu a la francesa.

Quina manera de fer el préssec, el passat dia 4 de maig ,nosaltres com tanta altra gent  que vam  anar a l’arrossada de la Santa Creu.

Quan encara  servien arròs es va acabar el vi, i de segon hi havia galtes de porc pels que van anar ràpid, però també van fer curt. Així que els que tenien  més gana els va tocar menjar botifarra, l’únic problema es que eren crues. Pel que sembla  podríem dir que el nombre de tiquets no coincidia amb les racions preparades. Es llastimós que això passi quan fa tants anys que la comissió de festes prepara aquesta festa popular. La gent de Sant Martí es mereix una explicació.

En la convocatòria de subvencions que l’ajuntament va  aprovar per junta de govern el passat el passat 27 de març  es va concedir 24.000,00€ a la comissió de Festes, sense que la citada entitat hagués sol·licitat ni justificat la seva necessitat, i sense que s’hagi iniciat ni resolt el període de concurrència  pública de convocatòria de subvencions per a les entitats , dintre del qual aquesta entitat pot (si ho hagués fet) sol·licitar  la subvenció. L’equip  de Govern es torna a saltar les  lleis i els decrets a la torera.
Algú  haurà de començar  a fer quatre números perquè la Comissió de Festes ha presentat un pressupost pel 2008 de més de 100.000,00€. Hem de tenir en compte que l’anterior comissió de festes comissió va deixar més de  8.000,00€ de caixa, que després de les festes de reis i carnaval van quedar en números vermells uns  - 9.000,00€.

L’equip de govern els ha concedit 48.000,00€ dins de la convocatòria de subvencions a entitats dels quals s’han de descomptar 24.000,00€.

Per tant  creiem que algú haurà de posar fre a tanta disbauxa o a les arques municipals que entre uns i altres les deixaran més que pelades. El nostre municipi necessita una intervenció  ràpida i eficaç en el tema de la xarxa d’aigua ,que segons el pla director puja mes d’un milió i mig d’euros. La carretera que uneix Sant Martí amb la Carretera de sant Jaume fa pena, i tantes i tantes qüestions que afecten directament  en la qualitat de vida dels martinencs. Amb això què? Passarem contribucions especials per manca de capital públic?

 

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca