UNA COPA DE VI AL DIA PER PREVENIR LA OSTEOPOROSIS

Un consum moderat regular de vi té efectes positius en els ossos, segons els resultats d'un estudi realitzat per investigadors del Centre de Nutrició i Envelliment de la Universitat de Tufts. El consum moderat d'alcohol present en el vi s'ha relacionat amb una millor densitat mineral òssia en homes i dones postmenopàusiques.

L'estudi va analitzar homes i dones post i premenopàusiques, que van facilitar la ingesta d'alcohol mitjançant un qüestionari dietètic, del qual s’ha extret la conclusió que hi ha una associació entre una òptima densitat mineral i un consum moderat d'alcohol.

Cal dir que els homes que van indicar un excés en consum d'alcohol presentaven una menor densitat mineral en els ossos, la qual cosa eleva el risc de sofrir osteoporosis. Amb això volem dir que el vi només es gaudeix amb moderació i responsabilitat en el consum.

FIVIN dedica les seves accions a la promoció de les pautes de consum correctes i responsables i per això la seva implicació en el Programa Europeu “Wine In Moderation”, una iniciativa per a la promoció de la responsabilitat en el consum de vi i per educar els interessats i el públic en general sobre els riscos socials i de salut d'un consum excessiu, amb la mobilització de tot el sector vitivinícola europeu.


"El vi només es gaudeix amb moderació"

FIVIN
Fundació per la Investigació del Vi i la Nutrició
Tel. 902.200.231    E-mail: fivin@fivin.org

 

 

 

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca