Enguany la Colla de Torrelles de Foix celebrarem la nostra 20 trobada. Tot i que l’any vinent sigui el nostre vintè aniversari, la colla celebrarà al 2010 la 21 Trobada gegantera, ja que ens regim per les trobades fetes des de l'inici de la colla. 
Cal destacar que el mes maig de l'any 1991 la Colla de Torrelles va venir amb els gegants que enguany portem al castell de Sant Martí on vàrem ser presentats per ser copadrins dels nous gegants del vostre poble, en Pere III el Cerimoniós i na Sibil·la de Fortià, juntament amb la colla de Guardiola de Font-rubí. Des d'aquell any, ja sigui amb la colla vella com amb la colla nova, tenim molt bona relació, la mateixa que voldríem per als nostres pobles, tan des de l’Ajuntament com des de les entitats.
La colla de Torrelles fa uns anys que patim una manca de geganters, tot i així aconseguim amb molt d’esforç mantenir aquesta noble tradició del nostre país. Així que entre tots hem de treballar perquè les nostres tradicions es mantinguin tot i l’arribada de nouvinguts que s'haurien d'afegir als nostres costums i entre tots lluitar per mantenir vius els gegants als nostres pobles.
Amb el suport de tots hem de fer grans aquestes jornades culturals que tant sacrifici comporta als mateixos geganters com a aquelles persones que donen recolzament d’una o altra forma per mantenir vius els nostres costums tradicionals, en un any com l’actual recordant Joan Amades.

Albert Parellada i Guixens
Cap de Colla de Torrelles de Foix.

 

 

 

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca