L’alcalde del nostre poble i el seu equip de govern menteixen i manipulen la informació reiteradament, com si això fos el manament del seu codi de conducta. Per què? es deuen preguntar.
Hem de recordar que en el ple del 18 de desembre l’alcalde, juntament amb el seu equip de govern, va afirmar: “què es pot esperar d’aquells partits polítics que en la seva història havien cremat esglésies perquè ara donin subvencions per arreglar-les”. Mítica frase aquesta, que tot i estar ben gravada i guardada als arxius de la recent història municipal, els valents de l’equip de govern del nostre Ajuntament no van voler que constés en l’acta del citat ple. Els fa por alguna cosa? Però anem al tema aquest que s’atrapa més aviat un mentider que un coix: a la sessió de junta de govern del 23 d’octubre de l’any 2008, aquesta colla que ens governa i ens menteix per sistema va acordar aprovar, entre d’altres, el següent acord:
Per tant, queda clar que les manifestacions del senyor alcalde i el seu equip referents a la subvenció denegada del PUOSC per l’església, van ser ells mateixos que hi van renunciar en acord de junta de govern de 23/10/2008, i que el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat compleix els compromisos i vetlla per donar el màxim suport a tots els ajuntaments, especialment els mitjans i petits, encara que estiguin dirigits per persones amb poc criteri i molta mala fe i que reiteradament tinguin desafortunats excessos verbals. Des del nostre grup municipal intentem, una vegada rere l’altre, que no siguin tingudes en compte, però no sabem fins quan ens en sortirem.
L’altra faceta negativa del senyor alcalde i el seu equip de govern és posar en entredit la credibilitat dels professionals del municipi, sigui en l’àmbit que sigui. Sense gaires miraments, l’última malifeta (a dia d’avui) ha estat boicotejar la xerrada informativa que preparàvem sobre el papil·loma humà i que estava prevista pel dia 2 de març. Aquesta gent de l’equip de govern en comptes de preguntar si calia fer-ne difusió, o si més no mostrar interès per un tema tan actual i sensible com aquest, es van dedicar a intentar fer desistir tots els agents implicats i que tenien la voluntat d’ajudar a celebrar la xerrada. Amb mentides, evidentment.
El lamentable i manipulador escrit de CiU, a El Martinet del mes passat, indica la manca de sensibilitat en temes socials i de salut, per part d’aquells que ens governen. Les argumentacions esmentades per no incloure dins els pressupostos del 2009 una partida de diners per aquesta campanya de prevenció poden ser diverses: que no hi ha diners per temes socials, que no és competència municipal, o d’altres; però al·legar que la vacuna contra el papil·loma humà no és eficaç perquè només actua sobre dues de les cent variants existents, demostra la ignorància i la insensibilitat que l’equip de govern, amb el senyor alcalde al capdavant, gasten en temes socials. Les coses, però, són com són i per tant ens podem congratular tots que la xerrada informativa es porti a terme encara que sigui unes setmanes més tard.
En un altre ordre de coses volem també informar que una àmplia representació de martinencs i martinenques compromesos amb la lluita per les llibertats del poble català vam ser presents a la manifestació del passat dia 7 de març a Brussel·les per reclamar el dret del nostre país a l’autodeterminació. Aquesta manifestació va ser un èxit total de participació i de ressonància als mitjans de comunicació europeus i suposa un pas més per donar a conèixer les legítimes aspiracions que Catalunya sigui el proper estat a Europa.
El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca