Resum de la caminada a les Fonts de les Dous, a Torrelles de Foix
La passejada del passat diumenge 4 d’octubre va ser àgil, especialment en el primer tram dels camí que recordem passava pels Prats i els Igols, ja que en poc més d’una hora i sense parar es va arribar a la plaça Major de Torrelles. En aquesta plaça cèntrica de la part més antiga de Torrelles es va esmorzar, uns asseguts al bancs i d’altres al costat del safareig públic i de l’abeurador d’animals que encara es conserva en aquesta població.
Un cop esmorzats i recuperades les forces, la caminada va seguir per la ruta prevista resseguint el caminet al costat de tot el llarg del Rec de Baix, on la comunitat de regants existent el manté impecable per regar els horts d’aquesta part més baixa de Torrelles de Foix. Tots els horts queden en petites feixes entre les cases i de la riera de Pontons. El Rec, abans d’arribar al seu naixement a la resclosa de la riera de Pontons, i a sota mateix de la Font d’Encovens, passa per uns indrets molt arbrats amb grans plataners que fan del paisatge un lloc molt acollidor. I aquesta mateixa vegetació d’arbres grans i el pas d’un petit cabal d’aigua per la riera acompanyà els excursionistes fins a les Fonts de les Dous. Després d’una petita parada a les fonts i el seu entorn per veure els pèlags d’aquest indret de la riera, es va fer el mateix camí de retorn fins a Torrelles.
En arribar novament a la part més antiga de Torrelles, on hi ha una antiga casa coneguda com el castell, es comentà que és l’origen, possiblement, de l’actual població torrellenca ja que aquesta edificació s’esmenta al segle XI, i a la part sud d’aquest hi ha un gran mur de pedra que era la muralla del castell. Al costat mateix hi ha una altra edificació no menys important, el Molí, un edifici de mitjan del segle XVIII on es fabricava paper i del qual es diu va ser la primera indústria de Torrelles de Foix.
Es creuà tota la població per dins dels seus carrers, l’últim va ser el de Bessons, al final del poble que ens deixà al costat de la masia que du el mateix nom, on antigament havia un altre molí. La ruta seguí per davant de la nova deixalleria fins arribar a les cases de Can Croset, una barriada de cases on hi ha la partió dels dos municipis, el torrellenc i martinenc. Sense deixar el camí, ben aviat s’arribà a la capella de Sant Joan del Lladó on es feu la parada pel pa amb vi i sucre, típic d’aquestes caminades. L’última part del trajecte ens portà novament al Parc de la Pau quan eren gairebé quarts de dues de la tarda.
El dia, meteorològicament parlant, fou immillorable, amb sol i una calor força suportable. El nombre de persones que assistiren al recorregut, el qual tenia una distància d’uns 13 quilòmetres aproximadament, fou de 55, més 3 persones que s’afegiren a Torrelles. La propera caminada de Tot Passejant pel Municipi serà el diumenge 8 de novembre.

Resseguint el caminet al costat del Rec de Baix en tornar de les Fonts de les Dous, a Torrelles de Foix.

Passejant i gaudint de la natura al costat del Rec de Baix i envoltats dels grans arbres al peu de la riera de Pontons anant cap a les Fonts de les Dous.

Una part de la colla de caminants esmorzant al costat del safareig i abeurador al casc antic de Torrelles de Foix.

Tots els caminaires al costat de les Fonts de les Dous abans de marxar. Una instantània pel record de la visita.
< Portada |