Destacat|

Carnaval 2012 // Transport escolar // Plens municipals // Resum any 2011 // Inauguració Mas Bertran // Actes de la Marató de TV3

| www.elmartinet.cat

SECCIÓ LOCAL D'ERC

Anem a pitjor

L’equip de govern del nostre municipi perd el nord quan les coses no es fan, no es pensen o no es diuen tal com l’alcalde vol.

És sempre molt trist que dues parts enfrontades acabin als jutjats, i encara ho és més si és a causa de falta de capacitat d’una o altra part o de totes dues, per arribar a una certa entesa. Però des de fa segles quan hi ha un conflicte sense voluntat d’entesa hi ha uns organismes jurídics que ens emparen i ens ajuden a arribar a donar la raó a una o altra part, o a forçar un acord. Per cert, això té uns costos dineraris força elevats quasi sempre.

En el cas del nostre Ajuntament, els que governen, CiU, tenen tendència a fer servir els jutjats per anar contra tots els veïns o col·lectius que no resten submisos als seus dictats   (perquè per a ells és molt barat, ja ho pagarem amb els diners de tots). En canvi, els més febles, els administrats, gent que sense tenir a vegades molt a guanyar decideixen que els càrrecs prepotents i poc dialogants de l’administració pública no passaran per damunt del seus interessos, guanyats amb l’esforç personal, aquests sí que es juguen els seus diners. Justament, com dèiem abans, això es dóna sovint al nostre municipi: un equip de govern liderat per una persona amb un tarannà tan poc dialogant que s’embarca cada dos per tres amb querelles i denúncies a persones i grups que no s’apleguen als seus dictats i que amenacen amb produir una fractura al teixit social de Sant Martí.

Per mostra d’això, la querella interposada per l’Ajuntament (recordem que ajuntament som tots) a una veïna del municipi, que segons paraules del Sr. alcalde “ha acusat l’Ajuntament de falsificació documental en un escrit al butlletí El Martinet”. En aquest escrit de qui parla i molt i titlla de prepotent “per ser políticament correctes” és del Sr. alcalde, quan parla d’Ajuntament surt la paraula presumptament. Una altra mostra la tenim en l’expedient obert a una entitat de joves, total per voler ser una mica crítics amb la concepció organitzativa de la nostra festa major. Les explicacions i argumentacions del Sr. alcalde per justificar les decisions de l’equip de govern, per a nosaltres, la gent d’Esquerra, ja fa temps que han perdut tota credibilitat i estan mancades del respecte que correspon a la pluralitat de la societat actual.

En l’apartat del butlletí El Martinet “Sarau Polític” qui signa els escrits és el Comitè  Local de CiU, l’opinió no se sap si és la del cap de premsa municipal (diem municipal perquè els 15.000€ que cobra surten de les arques de l’Ajuntament, o sigui, també de la butxaca de tots).

Fa temps, no tant, hi va haver personatges que quan la gent expressava la seva opinió i aquesta no era del seu gust i complaença se’ls cridava a consulta; si no hi anaven tot seguit, es prenia com a doble greuge i se’ls feia anar a buscar; els demanava de rectificar les seves paraules davant de la seva “camarilla” i si es negaven a renegar dels seus principis eren humiliats i en alguns casos desposseïts de les seves pertinences o treballs.

En aquells temps deien els deixebles locals del dictador que aquesta era l’única manera de fer respectar l’ordre establert. Potser hi hagi algú que ho enyora! Encara que, afortunadament, el sistema democràtic de què ens hem dotat, tot i tenir mancances, també té mecanismes per evitar les tendències dictatorials d’alguns personatges que tots coneixem.    


El proper ple municipal que celebrarem el dia 1 d’octubre, el grup municipal d’Esquerra presentarà una moció a favor de les consultes populars i la independència de Catalunya, en concret recordem-ho: l’1 d’octubre a les 21:00h, a la sala de plens de l’Ajuntament de Sant Martí Sarroca.  T’hi esperem.

Visca la Terra!

 

< Portada

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca