RECUPEREM LA HISTÒRIA EN IMATGES

Joves martinencs a l’any 1964

 

Aquestes fotografies de l’any 1964, la primera, ens l’han fet arribar els familiars de Mn. Joan Guardiola en recuperar uns arxius de llibres i fotografies molt ben ordenades de la seva vida. I la segona és fruit de la consulta a una d’aquestes joves de l’època per agafar informació de les activitats.

La primera fotografia d’aquests joves somrients està presa a Torrelles de Foix, davant de la porta de l’ajuntament. Sembla ser que era el dilluns de Pasqua d’aquell any, probablement del 1964, on es van desplaçar fins a les Fonts de les Dous d’aquesta població per anar a menjar la mona.

Els joves, d’esquerra a dreta i a dalt, són: Josep Caraltó Pons (ca l’Isidret), Pere Joan Bolet Sala (cal Toful, la Bleda), M. Rosa Suirol Sivill (Riudefoix), Martí Gasulla Tort (cal Martí Vinyes), Josep Lleixà Sivill (cal Salvet), Maria Tort Mas (cal Cols), M. Dolors Mestre Prats (Vilanova i la Geltrú), Rosa M. Soler Carbó (cal Micalet). A baix, ajupits: Josep Bargalló Torres (cal Cosme de can Ravell), M. Rosa Puiggrós Prats (cal Tonyina) i Paco García (cal Xacona).

A la segona instantània es poden veure alguns dels mateixos joves, junt amb d’altres, al port de Vilanova i la Geltrú. Probablement va ser una excursió organitzada per la parròquia, era el dia 12 d’agost de l’any 1964. Començant la identificació pel darrere i seguint el posicionament dels caps, drets i d’esquerra a dreta són: Montserrat Tort Arnabat (cal Magí Vinyes), Montserrat Ametller Suriol (cal Salet), Josep Lleixà Sivill (cal Salvet), M. Dolors Mestre Prats (Vilanova i la Geltrú), Núria Puiggrós Sivill (cal Cantarelles), Josep Tort Rubió (ca l’Ampena), M. Rosa Puiggrós Prats (cal Tonyina) Maria Tort Mas (cal Cols). Els dos caps del darrere són: Pere Giró Canals (cal Solé de la Torre), Carmen Amela Bastida (cal Barraques), i el següent, més petit, NO identificat, Josep Caraltó Pons (ca l’Isidret). Al davant, d’esquerra a dreta: NO identificat, Joaquim Matas Rodríguez (can Jorba), i ajupits: Joan Suriol Ventura (cal Nores), Mn. Joan Guardiola Blanch, NO identificat i Josep Bargalló Torres (cal Cosme de can Ravell).

Fotos: Josep M. Guardiola Casellas (nebot de Mn. Joan) i M. Rosa Puiggrós Prats (cal Tonyina).
Dades: diversos protagonistes de les fotografies. 


 

 

< Portada

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca