Destacat|

Carnaval 2012 // Transport escolar // Plens municipals // Resum any 2011 // Inauguració Mas Bertran // Actes de la Marató de TV3

| www.elmartinet.cat

Junta Local de l'AECC-Catalunya Contra el Càncer

Campanya solar a Sant Martí Sarroca

La Junta Local de l’AECC-Catalunya contra el Càncer vam organitzar, el dilluns de la festa major del nostre poble, una xerrada a càrrec de la farmacèutica dels laboratoris Avène sobre la protecció de la pell amb motiu del Dia Mundial del Melanoma.

La xerrada, emmarcada en la campanya de protecció solar de l’associació, va resultar ser molt interessant, sobretot perquè tocava un tema molt proper a tothom, i més encara en dies d’estiu.

Creiem que la festa major ha de servir per relacionar-nos i per divertir-nos. Però creiem també que altres tipus d’actes, com per exemple activitats solidàries o xerrades sobre diferents aspectes, hi han de tenir també cabuda i enriqueixen encara més la nostra festa major.

Tot i lamentant que el nombre d’assistents de Sant Martí fos realment reduït, volem agrair molt especialment l’assistència d’aquells martinencs i martinenques que van invertir part del seu temps de festa major assistint a aquesta xerrada i a les persones que van venir d’altres pobles de la comarca.

Amb tot, creiem que és important que tots plegats siguem conscients d’alguns consells que resumeixen la xerrada i que us fem arribar a través de “El Martinet” :

La pell ens protegeix de la calor, la llum solar, les lesions i les infeccions. Tot i la importància de la pell per a la salut del nostre organisme, habitualment no valorem prou la necessitat de cuidar-la valorant molt bé l’equilibri entre l’estètica i la salut.

La pell té memòria; una acumulació de lesions causades per la manca de protecció solar incrementa les possibilitats de patir carcinomes i melanomes. Per això, és important tenir en compte alguns consells:

  1. Evitar prendre el sol entre les 12 i les 16 hores (els raigs ultraviolats són els més perjudicials aquestes hores).
  2. El primer dia d’exposició no prenguis el sol més de 15-20 minuts. Pots anar augmentant aquest temps cada dia en 10 minuts.
  3. Utilitza un fotoprotector adequat (segons el tipus de pell i el lloc del món on prenguis el sol).
  4. Extrema les mesures protectores en els nens.
  5. Utilitza ulleres de sol que absorbeixin el 100% de les radiacions.
  6. Beu líquids.
  7. Protegeix-te també quan estigui ennuvolat.
  8. Si observes pigues que canvien de color, forma o mida, consulta el dermatòleg.

Finalment, l’AECC-Catalunya contra el Càncer va vendre gorres amb el lema “Sant Martí contra el Càncer” com a símbol de la necessitat de pensar en tots aquests consells en el moment d’exposar-nos al sol. Com a resultat d’aquesta activitat, es van recaptar 508,05 € per a les activitats d’investigació i suport familiar de l’associació.

El Martinet, Associació d'Informació i Divulgació Cultural de Sant Martí Sarroca